enamad_icon
جستجو
خرید شارژر اسکوتر با رعات نکات مهم جهت بهبود ایمنی خانه

شارژر اسکوتر برقی را با این 6 نکته مهم و کاربردی بخرید!

امروز در آجیکالا با مقاله خرید شارژر اسکوتر برقی و 6 نکته مهم به عنوان راهنمای خرید و آموزش فهمیدن مدل آداپتور برای مدل های مختلف اسکوتر در خدمت شما هستم. همانطور که می دانید اسکوتر های برقی از انرژی ذخیره شده در باتری قابل شارژ آن تامین می شود. اما وقتی ظرفیت به صفر می رسد به کمک یک آداپتور برق که ما معمولا آن را به عنوان شارژر می شناسیم؛ میتوان آن را مجددا شارژ نمود.

اگر میخواهید خودتان شخصا برای تهیه این کالا اقدام کنید بهتر است کمی درباره الکترونیک اطلاعات داشته باشید. برای خرید شارژر مناسب اسکوتر باید به مشخصات فنی مانند وات که حاصلضرب ولتاژ در آمپر است توجه نمود. همچنین نکات مهمی مانند کیفیت و جنس اداپتور نیز اهمیت دارد. در ادامه میخواهم توضیحات مهمی درباره نحوه خرید آداپتور شارژ اسکوتر در اختیار شما قرار دهم. لطفا با من همراه باش دوست عزیز.

چطور برای خرید خرید شارژر اسکوتر برقی اقدام کنیم ؟!

اگر شارژر اسکوتر شما دچار ایراد شده باشد و یا اگر به خرید شارژر دوم نیازداشته باشید باید مشخصات دقیق آنرا بدانید تا بتوانید بدون دغدغه خرید کنید. مشخصات اصلی اداپتور برق / شارژر اسکوتر ها شامل : اولا مدل یا پارت نامبر نوشته شده روی آن مهم است. همچنین مشخصات فنی شامل ( ولتاژ * آمپر = وات یا همان توان خروجی ) و مشخصات فیزیکی سوکت همچنین قطبیت سوکت ( مثبت و منفی ) می باشد. اگر شارژر اشتباه انتخاب کنید ممکن است در لحظه به برد الکتریکی دستگاه آسیب رسانده و حتی در طولانی مدت باعث خرابی باتری دستگاه شود.

  • برای بررسی مشخصات شارژر اسکوتر لازم است ولتاژ و آمپر آن را بدانید.
  • همچنین برای جایگزینی باید فرم فاکتور ، مدل و قطبیت سوکت را به طور دقیق در نظر بگیرید.
  • شارژرها ممکن است از نظر کیفیت ساخت نیز متفاوت باشند.
  • سعی کنید آپداتور گرید A تهیه کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید.
  • شرکت دلتا یکی از بهترین و معتبر ترین تولیدکنندگان آداپتور در جهان است.
  • توجه به کد مدل و پارت نامبر می تواند کمک کننده باشد.
  • اگر کابل برق شما خراب شده به طور جداگانه قابل تعویض است.

چند نکته مهم برای جایگزین کردن آداپتور جدید!

مهم ترین نکته توجه به وات ( توان خروجی آداپتور ) است ولی اگر ولتاژ آداپتور جایگزین بیشتر از یک ولت نسبت به ولتاژ آداپتور شما بود احتیاط کنید زیرا بهتر است ولتاژ خروجی با نمونه اصلی یکسان باشد. در صورتی که مشخصات فنی آداپتور جایگزین که شامل ( ولتاژ / آمپر ) و همچنین نوع و قطبیت سوکت شارژ برابر باشد لازم نیست که کد یا مدل شارژر جایگزین با شاررژ قبلی شما حتما یکسان باشد.

چرا باید شارژر اصلی بخریم ؟!

شارژرها طبیعتا یک وسیله دم دستی و پر استفاده است و از طرفی با ایمنی و جان شما در ارتباط هستند. به طور عمومی باید کیفیت وایمنی این وسیله الکتریکی را جدی گرفت. شارژهای با کیفیت و آن دسته از محصولاتی که دارای استانداردهای معتبری مانند CE اروپا هستند قطعا از نظر متریال ساخت وضعیت بهتری دارند. مواردی مانند جنس بدنه – قوطی – سیم ها و هر یک از قطعات و اجزای الکترونیکی داخل آن نسبت به شارژرهای تقلبی بهتر است. حتی اگر شارژر چینی می خرید بهترین نمونه آن را انتخاب کنید.

خرید شارژر اسکوتر اورجینال با ایمنی بیشتر

حتی شارژرهای اصلی معمولا شامل قطعاتی هستند که به موارد ایمنی کمک می کنند. به طور مثال شارژرهای با کیفیت دارای قطعه ای به نام NTC هستند که این قطعه الکترونیکی در برابر مخاطرات به عنوان یک جان فشان عمل می کنند.

خرید شارژر در اصفهان

همانطور که در مقاله اسکوتر برقی اصفهان اشاره نمودم خرید اسکوتر و مواردی مانند کلاه ایمنی و لوازم جانبی آن در شهر اصفهان قابل تهیه است. حتی قطعات اسکوتر مانند باتری و شارژر نیز به راحتی امکان پذیر است و حتما لازم نیست به تهران مراجعه کنید.

 

احتیاط!

اگر سیم ورودی برق شهریا سیم خروجی شارژر دچار پارگی در روکش شده حتما آن را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید تا رفع عیب شود و از پرداخت هزینه اضافی برای خرید شارژر جدید معاف شوید.

هرگز شارژر را برای ساعت های طولانی به پریز متصل نکنید و پس از شارژ شدن کامل دستگاه لامز است آن را از برق خارج نموده و حتما سوکت ان را از اسکوتر نیز جدا کنید.

اگر احساس کردید شارژر شما و حتی قسمت باتری اسکوتر در هنگام شارژ بیشتر از حد معمول گرم شده و یا به حدی داغ می شود که دست شما را کمی می سوزاند حتما این ایراد را با یک تعمیرکار متخصص اسکوتر در میان بگذارید.

موارد ایمنی شارژر به اندازه نگهداری از باتری اسکوتر و حتی بیشتر از توجه به قطعات مصرفی اهمیت دارد. از شارژر خود در برابر آب و رطوبت، گرمای و دمای بالا محافظت کنید.

این مقاله در آینده نزدیک به روز رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + ده =

فهرست عناوین این صفحه :

مقالات مرتبط